Trudne pytanie. Może najpierw główne założenia:
-ten sam standard, kodowany cyfrowo (bezprzewodowo) -szereg dodatkowych usług: >sms (jako przykład komunikacji asynchronicznej -> odbiór wiadomości w dowolnym czasie) >poczta głosowa >identyfikacja dzwoniącego >zawieszanie rozmów >... -utrzymanie przesyłu danych w czasie i przestrzeni (w ruchu ogólnie) -korzystanie z sieci GSM + roaming -> interoperacyjność - różni operatorzy pozwalają na komunikację między użytkownikami innych sieci
Krytyka... hmm...
Nie mam pojęcia, napiszę co myślę, że mogło by być:
Człowiek staje się niewolnikiem komórki, pracownik musi być cały czas osiągalny. Asynchronizm komunikacji może prowadzić do opóźnień, np. poprzez odczytanie wiadomości poza wyznaczonym terminem. Ten sam standard, brak rozwoju usługi w dalszych kierunkach, ograniczenie. Utrzymanie danych - nie zawsze się udaje, np. tunel, winda. Dodatkowo są nadal miejsca pozostające poza zasięgiem sieci. Konkurencja wśród operatorów, wyższe stawki opłat za usługi międzysieciowe.
Na tym moja kreatywność się kończy.
|